17 de nov. 2010

Entrevista a Renegados

Us oferim aquesta entrevista a Rubén Marín de l'Associació d'Airsoft del Vallés, coneguts als camps de joc com a Renegados Sentinels Mil-Sim (RSM).



Com van se els vostres inicis a l´airsoft?
Doncs en el meu cas particular estava avorrit fent neteja a casa del armari dels trastos quan vaig trobar una motxilla amb una P226 “pajillera” que vaig comprar a Saragossa i amb la que alguns companys ens atiàvem i guerrejàvem en el nostre temps lliure a la base.Com que estava malmesa vaig mirar de comprar-me una altre, i així vaig trobar aquest hobby. Llavors li vaig demanar una P226 a la meva esposa per Sant Valentí i vaig començar a mirar on jugar. Van arribar las marcadores llargues, equipaments, etc i fins avui.

Com va sorgir la idea de formar el vostre propi grup?
Jo vaig entrar a Renegados amb el grup ja fet cap al any 2005.Porta en funcionament des-de 2001.Era un grup molt obert que simplement es ajuntava per jugar partides molt bàsiques. En aquest temps el grup a tingut varis líders que han anat modelant l´ equip al que la majoria desitjàvem. Fa poc mes de dos anys vaig agafar el relleu i ens vam unir a Recon Sentinels ja que jugàvem moltes vegades plegats i ells eren set i nosaltres catorze o quinze. Després de parlar-ho vam continuar en un sol projecte, fer de Renegados un dels millors equips d´airsoft tàctic. Així que estem en això, a veure si ho aconseguim!!

Quins avantatges trobeu en estar federats?
Doncs a dia d´avui la assegurança federativa te un pes important, però el contribuir a fer que aquesta activitat tingui un pes al nostre país per aconseguir la seva legalització, penso que es lo mes important.

Quants sou a l'associació?
A dia d´avui som disset membres i alguns aspirants.



Dintre de l´airsoft hi ha diferents modalitats de joc (Arcade, MilSim, Recreacio, Recorreguts de tir, etc.) Quina es la que mes us agrada i perquè?
A nosaltres ens agrada l´airsoft tàctic, ja no dic MilSim perque l´estic agafant mania des de que la gent es posa la etiqueta per ser mes “guay” o millor equip ”pobres il•lusos”. Ens agraden les partides que exigeixen i ofereixen alguna cosa mes que no descarregar el màxim de carregadors, que t’exigeixen certa actitud, aptitud i compromís (abans, durant i després de la partida). Partides en las que poder jugar i desenvolupar un joc molt mes tàctic i en equip que no el “Banzai” o el individualisme. Partides en la que cooperar amb altres equips i per sobre de tot que el millor company de joc sigui el mateix rival, ja que sense un bon rival, amb honor i honradesa i fent el paper que li pertoca ,la millor de las partides amb el millor guió, fracassa estrepitosament.

Penseu que l´airsoft es ben considerat per la societat en general?
No es que estigui mal considerat, mes aviat penso que l´airsoft es encara un gran desconegut per a la societat i es per això que la reacció natural sigui la desconfiança i per això la sensació de estar mal vistos.



Com podria millorar-se?
Primer de tot que els jugadors i grups que prefereixen fer las coses d´amagat i malament per que es mes barat i fàcil comencin a cooperar i col•laborar fent las coses ben fetes i associar-se i federar-se. Suposo que per els que ja fem això lo següent es publicitar i donar a conèixer a la resta de la gent que això es igual a jugar futbol o fer qualsevol altre activitat o esport. Aquí entrarien els reportatges i anuncis que a mes de ensenyar el que es aquesta activitat, fer veure que hi-a darrere el teló de cada diumenge, com son els grups, com i qui son els jugadors etc., mes que res per que la gent que per desconeixement pensa que som diferents i bojos agressius vegi que darrere d´un jugador pot estar el seu forner, peixater, carter o director de banc del seu barri etc.

Quins consells donaríeu a qui se inicia en aquest esport?
Primer de tot que s´informi be de que es això, que es necessita y després es busqui un grup que l´ajudi i aconselli a entrar en aquest mon, i estic segur que el 98% de grups esta disposat a ensenyar i introduir un nou jugador en aquesta activitat.

Com veieu el futur de l´airsoft a Espanya?
Doncs no ho se, però espero que sigui bo o almenys això intentem.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada